« Tagasi

Infotelefonilt sai vastuse üle 3000 inimese

Hiiumaa valla eriolukorra infotelefon 463 6099 lõpetas tegevuse reedel, 8. mail, mil liikumine saarte ja mandri vahel läks vabaks kõigile. 

Infotelefon töötas kokku 56 päeva jooksul 431 tundi ja 15 minutit. Vabatahtlikud võtsid piirangute liinil vastu kokku 3034 kõnet, sotsiaaltöötajaga suhtlemiseks kasutas infotelefoni 17 ja psühholoogilise abi saamiseks kaks inimest. 

Infotelefoni avas vald kohe, kui kehtestati liikumispiirangud, ning esimesed kõned tulid laupäeval, 14. märtsil kell 17. Piirangute esimene päev oligi infotelefoni jaoks kõige kõnederohkem – vastu võetud kõnesid oli siis nelja tunni jooksul 586. Pühapäeval ja järgmisel nädalal oli telefon avatud 13 tundi ööpäevas, kl 8–21. Edaspidiseks jäi paika graafik esmaspäevast reedeni kl 9–17 ja nädalavahetustel kl 12–17.  

Kõnede arv nädalate jooksul langes ja hüppas taas üles, kui peaministri korraldusega hakati välja andma erilubasid.  

Nädala jooksul olid vabatahtlike jaoks tihedamad tööpäevad nädala esimesed päevad. Nädalavahetusel oli kõnesid vähem. 

24. märtsil lisandus sama numbri teine liin, mille kõned olid suunatud sotsiaaltöötajatele. 26. märtsil lisandus võimalus kolmanda liini kaudu suhelda psühholoogilise nõustajaga. Mõlemal puhul olid vabatahtlikuna graafiku alusel telefoni vastu võtmas Hiiumaa spetsialistid. 

Hiiumaa vald tänab kõiki vabatahtlikke, kes üheksa nädala jooksul valla infotelefonil vabatahtlikult töötasid, kes koostöös politseiga juhtumeid lahendasid ja infotelefoni töögraafikut korraldasid. Teie valmisolek ja hea nõu oli toeks väga paljudele! Aitäh! 

graafik: piirangute infotelefoni nädalate muutus