« Tagasi

Hiiumaa messiloterii kõnetas siseturisti

Hiiumaa Turismiliidu eestvedamisel esindati aasta esimestel kuudel Hiiumaad neljal turismimessil: Matka mess Helsingis 17.–20. jaanuaril, Grüne Woche mess Berliinis 18.–27. jaanuaril, Balttour Riias 1.–3. veebruaril ja Tourest Tallinnas 8.–10. veebruaril.

Tallinnas toimunud Touresti messil, kus käis sel aastal 26 600 külastajat, lõi kaasa mõistagi kõige rohkem hiidlasi. Hiidlased olid esindatud kahes hallis. Toiduhallis olid Hiiumaa Köök ja Pagari tooted ülimalt menukad, samuti Lest &Lammas resto Hiiu viiulid ja Heli Hahndorfi leedri limpsid.

Puhka-Eestis hallis osutus Heliseva ja rohelise Hiiumaa boksi tõmbenumberiks loterii, kuhu Hiiumaa ettevõtjad, vallavalitsus ja organisatsioonid panustasid üle 770 auhinna. Nende auhindade koguväärtust ei ole võimalik täpselt rahasse hinnata, sest piletihinnaga võrdseid ehk kaheeuroseid esemeid praktiliselt auhinnafondis ei olnudki. Auhinnad olid väärtuslikud ja mitmed ettevõtted panid välja palju auhindu korraga. Peaauhinnaks oli puhkusepakett maksumuses 460 eurot ja selle panid koostöös välja Dagen Haus külalistemaja, Hõbekala külalistemaja ja Roose maamaja. Suuremateks auhindadeks olid veel sepatöökursus Hiiumaa Käsitööseltsilt, väljasõidud merele Tiit Reisidelt ja Hiiu Purjelaeva Seltsilt, klaashelmeste valmistamise töötoad Klaasipangalt ja uhked kalendrid Hiiumaa Kohvikutepäevadelt, muusikafestivalide passid ning ürituste piletid, rohkelt toitlustajate ning majutajate kinkekaarte ja suurepärast Hiiumaa käsitööd.

Kõik-kõik auhinnad, suuremad või väiksemad, olid Hiiumaa esindamisel hindamatu väärtusega, sest tänu loteriile oli Hiiumaa messiboks pidevalt tulvil külastajaid, kes lisaks loosiratta keerutamisele ammutasid teadmisi meie saarest. Tore oli vaadata, kuidas auhinnasaajad kohe Hiiumaa reisi planeerima hakkasid, kui neile naeratas loosiõnn ürituse pääsmega või mõne kinkekaardiga. Messiboksi teenindajad aga kandsid Hiiumaa Ametikooli floristika eriala õpilaste poolt kaunistatud temaatilisi kübaraid, mis ei lubanud mööda vaadata ei Hiiu Folgist, Sõru Jazzist, kalafestivalidest, merereisidest, Suuremõisa lossist ega kohvikutepäevadest. Messidel jagati Hiiumaa 2019 aasta infotrükist ja teisi spetsiifilisemaid turundusmaterjale.

Roheliselt heliseva Hiiumaa panid tõeliselt kõlama Colleegium Musicale koor, kes tutvustas Pühalepa Muusikafestivali, Maimu Jõgeda Hiiu Folgist ja Karmen Telvik saatjaga.

Hiiumaa osalemist messidel toetab LEADER-programm 60 protsendi ulatuses, 40protsendilise omaosaluse katab Hiiumaa Turismiliit, raha saab kokku tänu Hiiumaa vallavalitsusele ja ettevõtjatele.

Aitäh kõigile, kes on panustanud Hiiumaa esindamisse 2019. aasta turismimessidel – koos paistame kaugemale!

Aivi Telvik
Hiiumaa vallavalitsuse arenguspetsialist

Touresti messi loterii

Foto: Jane Üksik