Nõuded talverehvidele ja nende kasutamine

Paljudes Eesti piirkondades on tänavu juba lund sadanud, olnud öökülma ja nii mõnigi autoomanik on tunda saanud varahommikul autoklaaside kraapimise rõõme. Suverehvide hooaeg lõppes detsembri algusega ja ei ole mõistlik rehvivahetust viimasele hetkele jätta. Tuletame siinkohal meelde olulised kuupäevad autoomanikele. 

15. oktoobrist 31. märtsini on naastrehvidega sõitmine lubatud. Talviste tee- ja ilmastikuolude korral võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini.  

1. detsembrist 1. märtsini on talverehvide kasutamine kohustuslik. 

1. aprillist 15. oktoobrini on naastrehvidega sõitmine keelatud, v.a talviste tee- ja ilmastikuolude korral.  

Talverehvide kasutamine on nõutav kuni 3500 kg registrimassiga sõidukitel. 

Eelkõige tuleb jälgida, et rehvimustri jääksügavus on normidele vastav. Talverehvi mustri jääksügavus peab olema suurem kui 3 millimeetrit, soovitavalt vähemalt 4-5 millimeetrit. Libeduse saabudes ei piisa sageli rehvivahetusest vaid eelkõige tuleb muuta oma sõidustiili ja olla valmis muutlikeks teeoludeks. Hoiduma peab äkilistest manöövritest, eessõitjaga tasub hoida suuremat pikivahet ja jälgida tuleb teeolusid.  

Teepinnaga puutub rehvist kokku vaid A4 paberilehe suurune osa ja sellest sõltub auto pidamine. Mida vähem on rehvil mustrit, seda väiksemaks rehvipind muutub ning auto pidurdusteekond pikeneb. Rehvivahetuse peale võiks mõelda juba siis, kui mustri jääk on 4-5 millimeetrit. Kõige lihtsam ja käepärasem vahend rehvimustri jääksügavuse mõõtmiseks on kaheeurone münt, mille hõbedane serv on 3,5 mm laiune. Kui hõbedane serv jääb näha on muster liialt kulunud ja rehvid tuleks välja vahetada.  

Kui panete autole alla kasutatud talverehvid, võiks need lasta eelnevalt üle vaadata mõnel rehvitöökoja eksperdil. Rehvide kvaliteedis ei tohi teha järeleandmisi, sest sellest võivad sõltuda inimeste elud. Samuti on oluline üle kontrollida rehvide tootmisaasta, kuna rehvide omadused muutuvad ajas kiiresti. Lamellrehvide koostis muutub aja jooksul kõvaks ning kui rehv on üle viie aasta seisnud, siis sellise rehvi omadused ei ole uue rehviga sarnased. Rehvi vanust on rehvi pealt lihtne leida, sest igal rehvil on see märgitud külje peal. Tootmisaja leiab enamasti DOT kirja juurest ovaalse kujuga kastikesest ja koosneb see neljast numbrist.   

Samuti on oluline üle vaadata, et veljed oleks heas korras ja rehvid nõuetekohaselt paigaldatud. 

Uute rehvide soetamise puhul soovitaks teha eelnevalt internetis eeltööd ning võiks eelistada tuntud edasimüüjaid ja kvaliteetseid brände. See, kas autoomanik eelistab naast- või lamellrehve, sõltub autojuhi vajadustest. Kui autojuht sõidab enamuses raskete teeoludega ja teedel võib esineda jääd, võiks osta naastrehvid. Need, kes enamus sõitudest sõidavad asulates või linnas, võiks kasutada lamellrehve. Naastrehvid on suurema müraga, samuti kuluvad nad asfaldi peal kiiremini ning saastavad õhku, kuna naastud tekitavad asfalditolmu. Lamellrehvid on seevastu vaiksemad, kuid jäiste teeolude korral ebakindlamad.  

Turvalist liiklemist kõigile! 

Kuido Kogermann 

Kärdla politseijaoskonna piirkonnapolitseinik