« Tagasi

Inimene kogukonna heaks: Triin Vasli: sotsiaalmeedia on lüliks Hiiumaa ja inimeste vahel

Jätkame artiklite sarjaga, kus tutvustame Hiiumaa avaliku sektori töötajaid ja nende tööd.

Triin Vasli töötab Hiiumaa Arenduskeskuses digiturundusspetsialistina. "Sekka satub ka palju teisi turundus- või muid tegevusi, tööpõld on lai," rääkis Triin ja lisas, et tuleb õppida prioriteete seadma ja püüda anda endast alati parim. "Varsti saab alles aasta, mil olen Hiiumaal elanud ja töötanud. Tunnen, et elan alles sisse," tõdes Triin.
 
Üks Triinu ülesannetest on hallata Visit Hiiumaa sotsiaalmeedia kanaleid, mõelda ja luua sinna sisu, mänge, analüüsida statistikat ning kasvatada jälgijaskonda. Visit Hiiumaa on Hiiumaa külastajatele suunatud kanal, mille eesmärk on tuua külastajate ja Hiiumaa sõpradeni külastuskeskkonda puudutavad uudised ja sisu, anda ajakohast ja kasulikku infot Hiiumaal toimuva ning Hiiumaa võimaluste kohta. "Tahame, et kohalikul ettevõtlusel läheks paremini, mistõttu on absoluutselt vajalik, et meie kanalid oleks täidetud värske infoga, mille sisend tuleb otse meie ettevõtjatelt endilt. Tuleb vaid välja mõelda huvitav nurk, mille kaudu end pildile tuua ja kõik on võimalik," rääkis Triin.
Tema sõnul mängivad sotsiaalmeedia kanalid reisiotsuste tegemisel järjest olulisemat rolli: "Ootame siia külastajat, kes on meie saare väärtustega kooskõlas. Tahame anda talle inspiratsiooni, aga hea sisu loomiseks on meil vaja ka ettevõtjate ja oma ala spetsialistide sisendit."
"Hiljuti kohtusime Hiiumaa muuseumite, Suuremõisa lossi ja Tuuletorniga, kus tutvustasin neile võimalust anda sisendit muuseumite tegemiste kohta, mille kaudu saan neid sotsiaalmeedias pildis hoida," tõi Triin näite ja lisas, et SA Hiiumaa Muuseumid haarasid võimalusest kohe kinni.
 
🔹 Jälgijaskond kasvanud kahekordseks
"Aastaga on sotsiaalmeedia jälgijaskond kasvanud üle saja protsendi," tõdes Triin. Tema sõnul tähendab see, et Hiiumaal on palju sõpru, kes hiidlaste tegemistel kogu aeg silma peal hoiavad ja kaasa elavad: "Sotsiaalmeedia on üheks lüliks Hiiumaa ja inimeste vahel ka siis, kui nad siin parasjagu ei viibi. Saame selle kaudu Hiiumaad pildis hoida, rääkida, mis meil siin toimub, kes siin toimetavad ja mis meil tulemas on – truu ja aktiivne jälgijaskond on väga oluline."
 
Möödunud aastal vedas Triin koostöös agentuuridega kahte külastajatele suunatud digiturunduskampaaniat, esimest suve alguses, kui saared lahti läksid, ning teist sügisel koostöös MTÜga Kärdla Kohvikutepäev. "Usun, et need kaks kampaaniat andsid kindlasti oma panuse sellele, et Hiiumaa püsis koroona ajal pildis. Samuti on tema töölaual messid, kuni asub tööle uus turismiklastri juht. Juba varsti on tulemas kaks Saksa messi, mõlemad virtuaalsel kujul.
 
Triinu ülesandeks on ka Hiiumaa Roheline märk turunduse- ja kommunikatsiooni teemad. "Meil on valminud uus ja värske märgise kujundus ja kohe kinnitatakse ka uuendatud põhikiri. Minu suur soov on kaasata turundustegevuste planeerimisel otsustusprotsessi ka märgikandjad ja nende huvidest lähtuvalt panna paika ka tegevuskava."
 
🔹 Rohkem koostööd
Üha enam hiidlastega tuttavaks saades ja oma siinses igapäevatöös näeb Triin, et saarel võiks olla väga palju rohkem koostööd ning kogu arendustööd võiks teha efektiivsemalt. "Efektiivsuse tõstmine ja koostöökohtade leidmine on väljakutse," märkis ta. "Kõige tugevamalt märkasin seda esimese digiturunduskampaania projekti vedades. Igal ettevõtjal on omad plussid ja miinused, aga meil on ühised eesmärgid. Kui inimesed teeksid rohkem koostööd, oleksid heasüdamlikumad ja avatumad, siis võidaksid sellest kõik," ütles Triin.
 
Teine suur väljakutse on tema sõnul kogu Hiiumaa turunduse ja kommunikatsiooni efektiivselt tööle saamine. "Hiiumaa kohaturundusstrateegia on kolmesuunaline – elu-, ettevõtlus- ja külastuskeskkond. Peame seda meeles pidama, arenguruumi on veel väga palju."
 
Triin kirjutab praegu ka ülikooli lõputööd, mis on seotud Hiiumaa elukeskkonna turundamisega. "Paljud noored lähevad Hiiumaalt minema, mina tegin vastupidise otsuse – tulin Tallinnast siia. Noorel inimesel saarele elama tulla ei ole lihtne, peab ikka hirmus palju tahtmist, sitkust ja ka õnne olema, aga see on väga oluline teema ja loodan, et saame seda parandada," sõnas ta. Triin loodab, et kogukond võtab ka tema ühel hetkel omaks. "Oma elamiskoha leidmine ja saarele paigale jäämine on paras väljakutse, millega maadlen siiani," tõdes Triin.
 
🔹 Koerad ja loodus
Triin on suur loodusesõber ja armastab palju looduses aega veeta ning matkata. See on ka üks põhjustest, miks ta Hiiumaale kolis: "Olen looduses ja matkan nii palju kui saan. Õnneks on mul kaks koera, nii et võlgnen nendele selle tänu, et nad mind iga päev loodusesse viivad. Seal sünnib muidugi ka palju häid töömõtteid," rääkis ta ja lisas, et hoiab Hiiumaa looduskeskkonda südames ka oma tööd tehes. "Tahan, et ka meie külastajad väärtustaksid Hiiumaa looduskeskkonda, hooliksid sellest ja teeksid keskkonnateadlikumaid otsuseid nii saarel kui ka väljaspool seda."
 
Koerad on Triinule väga olulised. "Koertega olen tegelenud üle 15 aasta. Tallinnas elades tegelesin koeraspordialaga agility ja treenisin ka ise koeri, oli aktiivsemaid ja vähemaktiivsemaid aegu," meenutab ta ja lisab, et ilma koerteta ei kujutaks elu enam ettegi. Peale saarele kolimist lõi Triin ka Hiiumaa koerainimesed Facebooki-grupi, et koondada kokku aktiivsed koerainimesed, laiendada tulevikus treenimisvõimalusi saarel, kutsuda siia koolitajaid ja teha ühiseid üritusi.
 
Hetkel läheb Triinul suur osa vabast ajast ülikooli lõputöö kirjutamisele: "Kui ma oma lõputöö valmis saan, siis võtan selle rohkem fookusesse," lisas ta. "Õppisin turundust ja tahan seda ka edasi õppida, spetsialiseeruda rohkem digile ja veel kitsamalt sotsiaalmeediale. Tahan end selles vallas kõvasti arendada ja loodan, et minu teadmistest on ka Hiiumaale kasu."
 
Kui veel aega üle jääb, teeb Triin trenni. "Töövälisel ajal katsun olla füüsiliselt aktiivne või end harida. Käin suusatamas, ronimas, liigun looduses, loen ja veedan aega perega. Kui mul on ühel hetkel oma maja, saab minust kindlasti ka suur rohenäpp," unistab ta.