Transpordiuudised

TS Laevade juhid kohtusid Hiiumaa valla ja ettevõtjate esindajatega

Neljapäeval, 14. septembril kohtusid TS Laevade juhid Hiiumaa valla ja ettevõtjate esindajatega. Kohtumisel oli teemaks selle aasta Hiiumaale reisijate arvud ja Heltermaa-Rohuküla liini järgmise aasta veomaht. 

Hiiumaa valla ühistranspordispetsialist Piret Sedrik alustas kohtumist ülevaatega Hiiumaa ühendustest, nii mandri- kui ka Saaremaa suunal.   

Lennureisijate arv on juba selle aasta kaheksa kuuga ületanud terve möödunud aasta numbrid. Eelmisel aastal kasutas võimalust Kärdla-Tallinn-Kärdla liinil lennata 11 849 reisijat, selle aasta kaheksa kuuga aga juba 11 854 inimest.  

Samuti on tõusnud reisijate arv Sõru-Triigi liinil – 16%. Sõidukite arv on kasvanud 22%. Kitsaskoht on asenduslaev Reet, mis ei vasta hiidlaste vajadustele, lisaks puudub sel jääklass.  

Hiiumaa maakonnaliinidel on sõitnud sel aastal 92 897 bussireisijat, mis on 12% rohkem kui eelmisel aastal sama ajaga. 

TS Laevade teenindusjuht Moonika Teras ütles, et ka Heltermaa-Rohuküla liinil on kasvanud nii reisijate kui sõidukite arv. Kaheksa kuuga on sõidukite kasv 1% ja reisijate 4%. Terase sõnul pikeneb Hiiumaa suvine hooaeg ja parvlaevaga saarele sõitjate arv hajub pikema aja peale. "Kasv ei tule ainult suvekuude arvelt ja see on hea sisend järgmise aasta graafiku koostamisel," ütles Teras. Vajadus graafikut tihendada juba maikuus, nagu septembris juba toimib, põhinebki statistikal ja seda ka riigilt taotletakse. Selle aasta uuendustest on kogukond hästi võtnud vastu sadamahoonetesse paigutatud piletimüügiautomaadid, kust saab osta pileti nii jalgsi kui ka jalgrattaga reisija.  

Teras tõi välja ka parvlaevaga reisijate murekohad. Soovitakse saada operatiivset infot sadamas ja sadama-alast väljapoole jäävast järjekorrast. Parvlaevagraafik võiks aastaringselt tihedam olla, sest kolmetunnine vahe talvel on liiga pikk. Samuti võiks üliõpilased saada aastaringselt sooduspiletiga sõita. Püsielanikud võiks saada lisaks soodustusele eelisjärjekorras praamile. Murekohana tõi Teras välja ka püsielaniku autopileti soodustuse loogika – miks peab püsielanik olema sõiduki passi sisse kirjutatud, miks ei ole piisav, et püsielanik on autos. Küsitav on ka toitlustuse hinna ja kvaliteedi suhe parvlaeval. 

Kohtumiselt jäi Hiiumaa vallavalitsuse töölauale Heltermaa-Rohuküla liini 2024. aasta veomahu kooskõlastus ja piletimääruse muutmise ettepanek, et hiidlased saaks soodushinnaga üle sõita ka autoga, mille omanikud nad tehnilises passis ei ole.