Käina Kooli direktorina alustas Gerda Danieljants
Alates augustist töötab Käina Kooli direktorina Gerda Danieljants, kellel on pikaajaline kogemus haridusvaldkonnas nii õpetajana kui ka õppe- ja arendusjuhina.
Gerda ise kirjutab enda kohta nii:
Minu karjäär haridusvaldkonnas algas 2007. aastal Vanalinna Hariduskolleegiumis, kus töötasin viis aastat inglise keele õpetajana. 2014. aastal kolisime perega Hiiumaale, sooviga pakkuda toona ühele, kuid pikemas vaates kõigile oma lastele turvalist, lapsesõbralikku ja looduslähedast kasvukeskkonda. Samal aastal alustasin tööd Emmaste Põhikoolis, kus lisaks inglise keele õpetamisele usaldati mulle peagi ka õppejuhi kohustused. Alates 2025. aasta kevadest töötan Käina Koolis õppe- ja arendusjuhina.
Need kogemused on kujundanud minus selge arusaama kooli toimimisest ning kasvatanud tugeva sisemise motivatsiooni võtta vastutus kooli tervikliku juhtimise eest. Olen omandanud magistrikraadi inimressursside juhtimise erialal, mis toetab nii personalijuhtimist kui ka strateegiliste eesmärkide seadmist ja elluviimist. Juhtimises väärtustan süsteemsust, selget visiooni ja koostööl põhinevat organisatsioonikultuuri, kus õppija areng ja heaolu on alati keskmes.
Käina Kooli direktori ametikohale kandideerimise üheks oluliseks ajendiks oli siinne väga toetav ja abivalmis kollektiiv, kellega tekkis kiiresti usalduslik ja professionaalne koostöösuhe. Selle lühikese, kuid sisuka tööperioodi jooksul oleme koos meeskonnaga käivitanud mitmeid arenguprotsesse, mis toetavad kooli edasisi suundi ning loovad eeldused süsteemseks ja tulevikku vaatavaks kooliarenduseks.
Usun, et tänases kiiresti muutuvas maailmas vajab kool juhtimist, mis ühendab kaasaegse õpikäsituse, väärtuspõhise koolikultuuri ja tugeva kogukondliku sidususe. Minu juhtimiskäsitluse keskmes on „oma kooli" tugev tunnetus, ühiste väärtuste järgi kujundatud koolikultuur ning koostööle ja turvalisusele rajatud töö- ja õpikeskkond. Soovin olla juht, kes loob tähenduslikud arenguvõimalused kogu kooliperele ning toetab kaasamist nii arendus- kui ka otsustusprotsessides.
Õpilaskeskne koolikultuur tähendab minu jaoks paindlikkust õppeprotsesside korraldamisel, individuaalsete vajadustega arvestamist ning tähenduslike ja eluliste õpikogemuste kujundamist. Sellega seoses eeldab õpilaskeskne koolikultuur, et õppijatel on reaalne võimalus osaleda neid puudutavates otsustusprotsessides, kuid sama oluline on, et nad mõistaksid ja aktsepteeriksid vastutust oma otsuste ning õpiteekonna kujundamise eest.
Põhikooli hariduse omandasin Tallinna Reaalkoolis ning keskhariduse Vanalinna Hariduskolleegiumis. Lapsepõlves elasin viis aastat Soomes ning pärast gümnaasiumi veetsin aasta Inglismaal. Need kogemused on rikastanud minu maailmapilti ning andnud väärtusliku keele- ja kultuuritunnetuse.
Töövälisel ajal on mulle väga oluline perega koos veedetud aeg. Olen kolme tütre ema ning nende kasvamine ja heaolu on mulle alati esmatähtis. Nii igapäevases elus kui töös toetab mind mu abikaasa, kelle kohalolu ja mõtted annavad jõudu ja julgust juurde. Samuti on mulle suureks toeks minu pedagoogist ema, kelle kogemused ja nõuanded rikastavad minu tööd ning aitavad hoida tasakaalu.Vaba aega sisustan pikamaajooksu, jõutreeningu ning lihtsamate ehitus- ja remonditöödega, mis pakuvad head tasakaalu igapäevasele mõttetööle ja aitavad hoida vaimu värske.
Olen loomult aus, otsekohene, kohusetundlik, sihikindel ja ambitsioonikas – omadused, mida soovin eeskujuks pakkuda ka oma lastele. Elus lähtun lihtsatest, ent tähenduslikest põhimõtetest: kohtle teisi nii, nagu soovid, et sind koheldaks; probleemide tekkimisel keskendu lahendustele; ning kuigi muutused ei ole alati mugavad, ei vii paigalseis kunagi edasi.
Soovime Gerdale palju edu uues ametis!