Esimesse klassi minejad valmistusid kooliks

Kolmapäevast reedeni Kärdlas, Kõrgessaares ja Tõrvaninal toimunud koolieelikute laagris osales ligi 60 last, kes lähevad septembris esimesse klassi Hiiumaa eri koolidesse.

Esimesel päeval said lapsed osa liiklustegevustest. Kärdla põhikooli õuel toimunud töötubades kordasid koolieelikud, kuidas olla kooliteel tubli liikleja ning seejärel said lihvida jalgrattasõiduoskusi vigursõidurajal. Pärastlõunal harjutasid lapsed õpetajate ja politseinike valvsa pilgu all ülekäiguradade ületamist ja bussist väljumist. Päeva lõpetuseks vaatasid kõik liiklusteatri etendust ja kohtusid vallavanem Reili Rannaga.

Neljapäeval jätkasid laagriga Kärdla, Kõrgessaare ja Pühalepa lapsed, kes veetsid päeva Kõrgessaare mõisapargis, kus lisaks käelisele tegevustele said osa ka muusikast ja vahetada mõtteid kiusamisest hoidumise teemal. Lõbusaid sportmänge aitasid sel korral läbi viia ka Suurbritannia sõdurid, kes olid Hiiumaal koos suursaadik Theresa Bubbeariga.

Reedesel matka- ja seikluspäeval Tõrvaninal tegid lapsed väikse loodusmatka ning valmistusid tsirkuseetenduseks, mille said lõunaks saabunud vanematele ette kanda. Üheskoos peeti piknikku ja lõpetati laagripäevad.

Koolieelikute laager on Kärdlas ja hiljem Hiiu vallas toimunud üle kümne korra, samuti on sarnaseid tegevusi tehtud teistes Hiiumaa lasteaedades. Sel aastal esmakordselt kohtusid sügisel kooli minevad lapsed üle Hiiumaa - liikluspäeval. Käina ja Emmaste lastele on tulemas lisaks laagritegevused oma kodukohas.

Laagri eesmärgiks on lapsi kooliks ette valmistada ning teha neid tuttavaks nii õpetajate kui uute kaaslastega. Mõnetunnised laagripäevad on koolieelikutele paraja pikkusega: lapsed ööbivad kodudes ja kohtuvad hommikuti. Laagris on lastega kaasas lasteaiaõpetajad ja uued klassijuhatajad, et üleminek kooli oleks sujuv. Tegevusi aitavad läbi viia politsei- ja piirivalveameti, päästeameti, maanteeameti ning keskkonnaameti töötajad, Hiiumaa noorsootöö keskuse noorsootöötajad, vabatahtlikud ja valla lastekaitsespetsialistid.