Hiiumaa aasta õpetaja 2024 on Anne Luukas

28. augustil tunnustati Kärdla Kultuurikeskus aset leidnud haridustöötajate kokkusaamisel Hiiumaa õpetajaid ja hariduse toetajaid. Tänuüritus algas vallavanema Hergo Tasuja tervituskõnega, seejärel toimus ERSO kammerkontsert kooseisus Meelis Vind (klarnet), Liina Žigura (vioola), Kadri-Ann Sumera (klaver). Tervitati uusi Hiiumaa koolide õpetajaid ja anti üle parimate haridustöötajate tunnustused. 

Tunnustuse said:  

Aasta lasteaiaõpetaja 2024 – Marika Mölder 

Õpetaja Marika arendab iga lapse loovust ja iseseisvust ning arvestab õpetamisel lapse individuaalsusega. Õpetaja on paindlik laste loovuse toetamisel ja soosib integreeritud tegevusi. Motoks on, et iga laps tunneks ennast pärast tegevust rõõmsana! Õpetaja Marika kasutab õpetamisviise, mis võimaldavad kõikidel osaleda, tunda ennast väärtuslikuna, üksteist kuulata ja jõuda iseendas seeläbi suuremale selgusele. Igapäevatöös kasutab õpetaja üldõpetamise metoodikat, kasutusel on ka "Hea Alguse" õppemetoodika. Üksteise kuulamiseks on vaja arendada lapse eneseregulatsiooni oskust. Õpetaja Marika kasutab rahustavat muusikat, rütmilisi liisusalme ja vaikuseminuteid, et lastel tekiks oskus kuulata teineteist ja teha koostööd meeskonnas. 

Laste väärtushinnangute, iseseisvuse ja eneseteadlikkuse kujunemisele aitab õpetaja Marika kaasa läbi ümbritseva maailma tundmaõppimisele. Õpetaja Marika on kaasa aidanud iga lapse arengule, kaasates lapsevanemaid, kolleege, et last toetada. 

Aasta klassiõpetaja 2024 -  Liina Lindpere 

Ta on kooliteed alustavatele põnnidele ideaalne algklassiõpetaja. Jaksab kõikide mured ära kuulata ja vajadusel kõiki lohutada.  Ta on uuendustele avatud, täiendab ennast järjepidevalt ja rakendab oma teadmisi tundides. Ta töötab selle nimel, et kõikide õpilaste  õppimine oleks meeldiv, tore, huvitav ja õnnelik kogemus, oskab piire kehtestada ja annab lastele aega koolieluga harjuda. Ta kuuleb ja näeb õpilaste vajadusi, on kannatlik ja lahke. 

Tema pühendumine õpilastele ning töö iseendaga on imeline. Ta on alati kohal ja olemas, valmis kuulama nii last, lapsevanemat kui kolleegi. Hooliv ja lapsi parimal moel toetav. Lapsed tunnevad end temaga turvaliselt, märgatuna, hoituna. Ta on tähelepanelik ja elab laste muredele ning rõõmudele kaasa. Tohutu empaatiavõimega, rõõmsameelne, heatahtlik, südamlik, päikseline ja osavõtlik - headuse etalon. 

Aasta klassijuhataja 2024 -  Jana Uuskari 

Õpetab aktsepteerima kaasõpilasi olenemata nende isiklikest väärtushinnangutest ning tekitama arengut dialoogi abil. Kõigil on võimalik avaldada oma seisukohti. Ta aitab luua turvalist suhtluskeskkonda, toetab igaühe õigust oma maailmavaatele ja julgustab diskussiooni. Ta näeb enda rolli olla pigem moderaator, arendada konstruktiivset vestlust. 

Jana on kõige armsam klassijuhataja üldse. Ta on oma õpilastele vastutulelik ja aitab iga mure korral, uurib kuidas neil läheb ja vajadusel utsitab natuke tagant ka. Jana on uskumatult toetav ja talle saab rääkida kõigist muredest ja rõõmudest. Ka kõige utoopilisemaid ideid ei laida ta maha, vaid püüab õpilastega koos võimalikult hea lahenduse leida ja ellu viia. On väga hästi hakkama saanud ka üksi ajal, millal kaaslennujuht võitleb haigusega ja on sunnitud tööst eemal olema. 

Aasta kutseõpetaja 2024 – Lui Remmelg 

Õpetaja Lui on oma olemuselt inimene, kelle tundi ootavad eranditult kõik tema õpilased, olenemata erialast või vanusest. Õpetaja Remmelg on aastakümneid pühendanud end taimemaailma õpetamisele ja uurimisele, tehes seda õpilasi väärtustades ja toetades. Ta on sõbralik, hea huumorisoonega, austab oma õpilasi ja kolleege. Teab, millest räägib ja teeb seda veel nii huvitavalt. Õppetöö toimub sundimatus õhkkonnas, kus toimub arutelu ning ei esine valesid vastuseid ega arvamusi. Õpetaja Luid võiks nimetada ka mahepõllunduse eeskujuks (et mitte öelda käilakujuks) Hiiumaal. Õpilastena on väga hariv kuulata ning õppida nii eluterve maailmavaatega praktiku kogemustest. Lisaks õpetajatööle on Lui Remmelg juba aastaid tegelenud Hiiumaa pärandsortide kaardistamisega, hoides ja kasvatades hiiumaiseid sorte ning on nakatanud selle huviga ka väga paljusid oma õpilasi. 

Aasta õppeasutuse juht 2024  - Liina Lepamaa 

Aktiivne hariduse eestseisja tervel saarel. Tänu oma positiivsele meelele on saavutanud usalduslikud suhted kogukonna, vallavalitsuse ja oma kollektiiviga. Ta seisab aktiivselt saare laste tuleviku eest tehes alati rohkem kui temal on oodatud. Liina kirjutab projekte, tänu millele on tänaseks välja vahetatud kogu lasteaia õueala atraktsioonid; siseruumis on seiklusrada; hoovis madal seiklusrada; järgemööda toimub hoone sise- ja välisviimistluse kaasajastamine. Ta peab oluliseks lastele iseseisvuse ja vastutuse kujundamist - korrapidaja graafik (laudade katmine) ja lasteaia ühiste lemmikloomade eest hoolitsemine; aiaprojekti eestvedamine - lapsed istutavad, hoolitsevad oma peenarde (juurviljad; maitsetaimed) eest. Ta on suutnud asutuse elama panna,  majas toimib tõhus ja üksmeelne meeskonnatöö. Asendatakse üksteist, lüüakse kaasa ka töövälistel üritustel. Siia juurde aktiivne koostöö lapsevanematega, kaasates neid lasteaia tegemistesse. 

Valla tasandil on Liina lasteaiajuhtide sektsiooni juht, lööb kaasa ja esindab Hiiumaad Haridustöötajate liidus, tõstatab alushariduse teemad ja vajadused valla jaoks ning koostöös haridusspetsialistidega. 

Aasta hariduse sõber 2024 -  Palade Loodushariduskeskus 

Palade Loodushariduskeskus arendab, toetab ja korraldab lasteaedade, koolide ja täiskasvanu õppe raames koostööd kogukonna, ettevõtete ja muude organisatsioonidega loodushariduse ja pärimuskultuuri väärtustamisel ühiskonnas. Tutvustab loodust ja pärandkultuuri lasteaialastest eakateni, tehes seda erinevate praktiliste ja teoreetiliste koolituste kaudu. Loodushariduskeskusel on hea koostöö saare kõigi koolide ja lasteaedadega, MTÜdega, ettevõtete arenduskeskuse, keskkonnaameti, kodutütarde/noorkotkaste ja kohaliku omavalitsusega. Hiiumaa Rohelise märgi kandja. Erinevad tasuta programmid koolidele, nt : mikromaailm, fotojaht, tiigiprogramm, kivistunud elurikkus, Läänemere elurikkus, katsed veega laboris, lumi ja jäljeprogramm, kivide kirju maailm, HEV õpilastele, putukad, mutukad ja bakterid, laternamatkad, teadusklubi Väike taibu, varahommikused rabamatkad. 

Aasta põhikooli aineõpetaja/Hiiumaa aasta õpetaja 2024 – Anne Luukas  

Õpetaja, kelle tunnid on huvitavad ja lõbusad ja sageli klassist väljas, kes leiab pidevalt võimalusi pakkuda õpilastele midagi uut ja põnevat, kes julgeb mõelda kastist välja ja vahel ka eksida. 

Ta õpetab loodusaineid huvitavalt, sidudes teemad igapäeva eluga. Tundides on praktilised ülesanded, katsed, videod, kuldvillakud jne. Ei vaja õpikut või töövihikut, et õpilased õpiksid ja mõistaksid mida ja miks nad õpivad. Anne tunnid on ägedad! 

Õuetunnid, erinevaid nutirakendused, kaardid, siutsuäpid, maitseelamused, praktikumid, individuaalsed ja grupitööd. HEV õpilaste vajadustega arvestamine. Tunnid on vaheldusrikkad, huvitavad ja loovad. Õpetaja, kes muretseb õpilaste tuleviku ja teadmiste pärast. Eeskuju paljudele õpilastele ja kolleegidele. Andekas, tark, heatahtlik, töökas. Väga hea juhendaja olümpiaadidel ja PISA tulemused räägivad enda eest! Õpib ise ja näitab sellega eeskuju! Mängib projektipõhises õpetajatebändis basskitarri, osaleb rahvusvahelistes projektides, teeb koostööd MTÜde jt organisatsioonidega. 

Aasta gümnaasiumiõpetaja 2024 – Anni Kingsepp 

Õpilased kinnitavad - sellist õpetajat ei ole nad veel enne näinud, kes suudab oma aine ka nendele selgeks teha, kes alguses matemaatika pärast värisevad, täna aga leiavad, et aina paremini läheb. Ta võtab õpilasi just sellistena nagu nad on ja just nende teadmistega, mis neil sellel hetkel omandatud on, sisendades neile, et kui nad panustavad aega ja energiat, on võimalik kõiges paremaks saada. Uus on vaid esialgu keeruline. Usu endasse ja arenedki! Õppimisest ja õpetaja jaoks olulistest väärtustest ning sellest, kuidas on võimalik enda tugevusi õppimisel ära kasutada, mis soodustab õppimist ja mis takistab õppimist, räägitakse igas tunnis. Et õppijad on erinevad, luuakse ka erinevad õpitingimused. 

„Ta on töökas; energiat on palju; tunneb õpilasi ja oskab hästi seletada teemasid kui õpilane neist aru ei saa. Ta oskab leida häid viise, et õpilastele kõik matemaatika põhised teemasid ära seletada." 

Aasta huvialaõpetaja 2024 – Raili Kaibald 

Raili on pühendunud, loominguline, siiras ja aus õpetaja, kelle õpilased austavad kogu hingega muusikat ja tunnevad siirast rõõmu selle esitamisest. 

Ta juhib aastaid Kärdla Kooli mudilaskoori ja lastekoori ning kasvatab koorilauljate järelkasvu. Raili on kogu oma südame ja hingega suurepärane õpetaja ja dirigent oma kooridele! Nõudlikkuse taga on hoolimine. Raili on õpetaja, kes märkab oma kooris igat lauljat. Ta tunnustab, innustab, suunab ja toetab. Õpetaja kuulab oma õpilasi ja paneb oskuslikult märkama kultuuri ja selle väärtusi. Ta on valitud 2025 aasta laulupeo dirigendiks mudilaskooridele. 

Aasta tugispetsialist 2024 -  Annely Adamson  

Sotsiaalpedagoog, kes on alati olemas, kellele probleemid ei ole raskuseks vaid väljakutseks. Kes oma tööga on lastele, peredele ja kolleegidele tõeliseks toeks. 

Ta on vahetunnis õpilaste keskel liikuv märkaja ja sekkuja, kes teeb nii juhile kui õpetajatele analüüsil põhinevaid ettepanekuid koolikeskkonna ja õppekorralduste muutmiseks. Abiks selles on läbitud koolitused ja töökogemus koolis ning Rajaleidjas. Tema kabinet on avatud, kui õpilane suunatakse klassrahu huvides tema juurde õppima või soovib seda laps ise. Vajaduste väljaselgitamiseks on tal tööriistakastis mitmeid abilisi. Ta kasutab erinevaid metoodikaid, töövahendeid ja teste laste vajaduste ja võimete väljaselgitamiseks, et teha parimaid valikuid. Aitab õpetajaid IÕKde ja IAJKda. Kui ta ei tea, siis ta otsib vastused, küsib võrgustikust, HARNOst, KOVist, HTMist. 

Seisab õpilaste, lastevanemate, õpetajate ja kooli heaolu eest. Teeb koostööd HARNO, KOVi, HTM, saare teiste koolide ja autismikooliga. Teda iseloomustab julgus küsida küsimusi, otsida vastuseid ning teha ettepanekuid kõigil koostöötasanditel. Ta ehitab ka kõige suuremate lahkhelide korral, peenetundeliselt, silla pedagoogide, õpilaste, ja lastevanemate vahele. Leiab üles ühise eesmärgi, mille poole ühekoos püüelda. Ta on mitmekülgne, avatud, südamlik, kaastundlik, hooliv, töökas, uudishimulik, õpihimuline ja ka haavatav. Ta teeb tööd suure südamega. Et vaim ei murduks ning keha oleks virge, tegeleb ta kitarri ja trummi õpingutega, käib vabal ajal tangot tantsimas ja on osav käsi bowlingus. 

Palju õnne ja edukat peagi algavat uut õppeaastat!